Elektromagnesy do przeładunku blach i paczek
Prostokątne elektromagnesy GAUSS MAGNETI do przemieszczania blach i paczek wewnątrz hal produkcyjnych i magazynowych są tak projektowane, aby ułatwić gospodarkę magazynową optymalnie wykorzystując dostępną powierzchnię, a przy tym zagwarantować szybkość transportu jednej lub kilku paczek równocześnie.
Stosowane są najczęściej do:
- Rozładunku blach z linii produkcyjnej (także gorącego materiału w temp. do 600°C)
- Załadunku i rozładunku ciężarówek, wagonów kolejowych, statków
- Składowania w magazynach
- Załadunku i rozładunku pociętych blach.
Konstrukcja elektromagnesów pozwala na przemieszczanie pojedynczych lub kilku blach równocześnie, w zależności od potrzeb operatora, przy zagwarantowaniu najwyższej wydajności i bezpieczeństwa pracy. Dostępne są także specjalne wersje elektromagnesów do pracy z gorącym materiałem w temp. do 600°C.
Konstrukcja elektroma gnesów:
- Rama wykonana ze spawanej płyty stalowej o wysokiej przenikliwości magnetycznej
- Cewka wykonana z zespołu elektrolitycznego aluminium lub miedzi umożliwiająca dobre rozpraszanie energii cieplnej
- Klasa izolacji C (220°C)
- Podwójna dolna płyta (w przypadku magnesów do wysokiej temperatury) wykonana z 12% stali manganowej
- Izolacja termiczna (w przypadku magnesów do wysokiej temperatury)
- Zawiesie poprzez 2 lub 4 łańcuchy wykonane ze stali klasy 8.
Magnesy mogą być stosowane pojedynczo lub zespołowo zawieszone pod stałą belką lub też rozsuwaną belką umożliwiającą dostosowanie zasięgu magnesu do wymiarów blach. Magnesy zasilane są poprzez instalację elektryczną pod nadzorem elektronicznego układu umożliwiającego regulację strumienia magnetycznego, szybki rozładunek, kontrolę temperatury cewki, automatyczne przełączanie się na akumulatory buforowe, automatyczne ładowanie układu akumulatorów i stałą kontrolę naładowania akumulatorów.
GAUSS MAGNETI oferuje także technologię stałych elektromagnesów, które utrzymują swoją magnetyczność także w wypadku braku zasilania energią elektryczną. Eliminuje to konieczność stosowania układu akumulatorów buforowych lub mechanicznych wideł zabezpieczających ładunek.